Tuesday, April 6, 2010

All Kinds of Wrong

MICHAEL BOLTON Everybodys Crazy CANDY033



Does anybody besides me remember Michael Bolton's attempt at heavy metal? Yowzer.

48 comments:

Char said...

it would make me want to pick up heavy metal and bash him.

kidding! (not so much really)

...love Maegan said...

I do not remember his "Metal" attempt . .. baahahahhahahahahahahahha

Tia said...

BAHAHAHA!!
I bet he misses those luxurious locks...he's probably crying over a can of aqua net nightly.

LENORENEVERMORE said...

He was a rocker?!Thanks I learn new things daily~

Alicia said...

WHAT??!!??!! how come i never knew this?!?! it's going to take a day for this to process....i think i'm still in shock.

Iva said...

really?!?!?! I had no idea!!! oiy OIY!!!!! 'TACKY TACKY' LOL LOL!!!!!

Caroline said...

I can thankfully say that I have never been a fan...

Panty Buns said...

Michael Bolton jokes seem to never go out of style.

Jake Hammell said...

Who let Micheal Bolton borrow my pants? Those were expensive!

Andhari said...

Wow. Metal Michael Boltin? Disturbing images in my mind right now!

Diane said...

honestly i think it's just as bad/good as most of the other "hair metal" going on back then. a shame is what it is.

Pretty Little World said...

Wow. Just, wow. So now the question is: which Michael Bolton is worse? Metal Michael or Sappy Music Michael?

jennifer from pittsburgh said...

Sweet Mary, Jesus, Joseph, Saint Peter and all the rest! What a mess!

Being Brazen said...

bwhahahaha!!! so wrong

bananas. said...

um...WHAT?!?! NO!!!

had no idea but i'm so gonna listen to his attempt. HAHAHAHAHAAHAHAHAA!!!

Brooke said...

HOT! ..... Oh, wait, this isn't a "Hot or Not"?

Just joking.

Trixie said...

GOD I CANT STAND THIS MAN! His voice makes me want to rip my hair out. It's awful! So what is the word? Yes, horrible but when there is not variation in tone? BLAH!

Melissa Blake said...

Ahhh, I secretly love Michael Bolton!! :)

So much emotion in that voice...

Tom Tuttle from Tacoma said...

he did the eyeliner thing too. lol. i couldn't access the clip...

Vivienne said...

I did not remember this attempt. Like Baywatch was the most popular show in the world, Michael Bolton was the most popular singer. Oddly, I never knew anyone who watched or listened to either. Who was liking this stuff back then...?

Kaz said...

Oh. I totally missed that...until now

Ewwww

TERI REES WANG said...

..I'm thinking you're on your own there.

adrienzgirl said...

There is something wrong with you. I have tried to block out his successful career, now you're bringing up his failings too? That's just wrong woman!

Karisa Tells All said...

oh God I thought this was gonna be a "hot or not" post!! I was like Nooooooo.....

Claire Kiefer said...

and yet, all kinds of AWESOME ;)

Kitty Stampede said...

WHATTT??? I had no flipping idea!!! This is nuts.
I have to say I agree with him though...;) hahahahaha.
"Everybody's crazzzzzyyyyyy" Oh GAWD. I'm so overwhelmed by the badness of this...sooo good in a such a god awful terrible kind of way.

Phoenix said...

RAD. Michal Bolton is such a bad-ass.

::cough cough::

josie(bean) said...

ok so i have no idea why, but apparently when i was a little girl Michael Bolton was my FAVORITE singer...my mom always reminds me/tells stories about how i used to rant and rave how he had my heart and id always sing his songs like a giddy school girl...hahah what was wrong with me?!? glad i have come to my senses and no longer feel the same, sorry MB.

SabinePsynopsis said...

I don't (remember)... but obviously missed out on some hilarity.

Haute World said...

Ummm no, but this is hilarious! Strangely he seemed to have stuck with the same hairstyle for a while after that. I bet deep down he still wants to be a rock star but he ended up making more money as an AOR artist. As much as I love me some heavy metal at times, I'm sure I would have still stayed FAR away from this though! I can't believe Amazong is still charging $14 for his CD!

P.S. I'm so with you on hating LV. I think it's those obnoxious monogram bags that have put me off the brand forever.

Dancing Branflake said...

Horrible! That's almost as bad as John Tesh doing Heavy Metal. Or John Tesh in general.

sealaura said...

I never knew this! These pics are AWESOME!!! OMG perfect pick me up during my afternoon slump. laughing my way back to work, gracias!

God's Favorite Shoes! said...

I absolutely refuse to press play to watch this!! LOL....his soft easy ballads are enough torture!

Cheryl said...

I just saw him the other day on PBS, right after Celine Dion. I didn't watch the whole thing! Just enough to think, oh, so he's still alive after all!

PS I resisted the urge to play that Youtube song. My head hurts enough today as it is.

Mrsblogalot said...

OMG! MY EYES! MY EYES!!!!

Alisa said...

So bad!

freeteyme said...

i didn't recognize him with so much hair! lol good one!

Laura Trevey said...

All Kinds of Wrong: You can say that again... All Kinds of Wrong!!

Staci said...

omg i LOVED him my fav was in the early nineties when he sang "said i loved you but i lied" priceless

Jennifer DeDonato said...

Remember the guy's name in Office Space was Michael Bolton? He would get SO irritated when people brought up the singer. He said he was a NO TALENT ASS CLOWN! yikes.

the spectator said...

Awful - and he's wearing so much makeup, especially the mascara. Wrong.wrong, wrong.

Asylum Dolly said...

i must admit, I was blissfully ignorant of this until right now!!!
WOAH.How embarrassment! Crapola. Big time! He must've gone off his medication for a while there. I do stupid things when i do that. But I have NEVER tried to release a metal album.
Yet.

thais. said...

ha! how funny looking! thx for the laugh... I am actually really close by ANTIOCH this week... how fun!

uglygirl said...

Lamentably, I don't remember.

When I say lamentably, I mean "Thank fuckin' god".

Heather Taylor said...

I've heard he really doesn't like Conan O'Brien because Conan used to crack lots of jokes at his expense. He said something once about how if they both ever played baseball together, he would aim to hit the ball at Conan's head...wtf?

Kristin said...

AH HA HA HA HA HA. DYING. Like literally dying!

creative kerfuffle said...

i have never, ever, ever liked anything about michael bolten. and this certainly doesn't help matters.

couture fashion said...

I didn't realize that the crooner Michael Bolton was actually the better one, hahaha.